Karter ne işe yarar

Karter kısaca araçta bulunan motor yağının depolanması ile beraber soğutulmasını sağlayan bir sistemdir. Bu yapı aynı zamanda motorun alt kısmında bulunan krank mili, krank bölmesi ve yataklarını da kapatarak koruma altına almış olur.May 5, 2020

Karter delinirse ne olur?

Aracın karteri delinmişse yada hasar görmüş ise aracın motoru hemen stop edilmeli ve tekrar çalıştırılmamalıdır. Eğer aracı bu şekilde çalıştırmaya devam ederseniz motor yağsız kalacağından, piston, silindir, supap, krank, krank yatağı başta olmak üzere motora zarar verebilirsiniz.

Karter değişimi nedir?

aracınızın ömrünü uzatan bir parçadır. Yağ karterinden geçen motor yağı devirdaim ile yağ filtresinde süzülür. Sızıntı yapan bir karteri göz ardı ederseniz, yeni bir motor için binlerce lira para ödeyebilir veya hatta arabanızın tamamından daha fazla maliyete sahip bir onarıma neden olabilirsiniz. …

Karter contası kaça değişir?

Karter yağ contası değişimi için karterin sökülmesi sıvı conta veya conta takılması işi yaklaşık 1 saat içinde tamamlanan bir işlem yani 1 saatlik iş için ustaya ödemeniz gereken ücret 150 TL civarında olabilir.

Karter tapa contası nedir?

karterdeki yağı tahliye etmeye yarayan kapağın sızdırmazlığını sağlayan ara eleman.

Karter tamir edilir mi?

Karter tamiri de diğer işlemler gibi profesyonel kişiler tarafından yapılması gereken bir işlemdir. Genel olarak motor yağını tutan karter zaman içerisinde arızalanma gösterir. Tamir durumu söz konusu olmadığı için yağ karteri tamiri değil, değişimi yapılmaktadır.

Karter tapası contası neden değişir?

Karter tapa ve pulu, herhangi bir riski göz ardı etmemek için değişmelidir. Ufak sızıntılar olursa ve fark edilmezse direkt olarak motor yenilemeye varan probleme yol açar. Servislerin gözünde araç kullanıcıları sadece "kullanıcıdır". Bu nedenle herhangi bir probleme davetiye çıkarmasın diye değiştirirler.

Karter neresidir?

Karter motorun hemen altında ön iki tekerleğin arasında yer alır ve çeliktendir. Yağı soğutan ve depolayan karterin diğer bir görevi ise yağı motor parçalarına iletmesidir. Karterdeki pompa aşağı inen ve soğuyan motorun diğer parçalarına gönderir. Bu şekilde motorda meydana gelebilecek sürtünmenin önüne geçilmiş olur.

Categories:Yazılarımız